Arrenca una prova pilot a Santa Coloma per a crear espais de reforç acadèmic a centres de secundària capitanejats per voluntaris universitaris

Crear un espai d’acompanyament a alumnes de secundària amb dificultat d’aprenentatge, tutoriats per estudiants universitaris  que també van ser alumnes del mateix centre. Aquests són els paràmetres de la nova prova pilot que s’iniciarà a l’Institut Numància de Santa Coloma de Gramenet a finals d’aquest mes de gener amb 12 alumnes d’aquest centre educatiu, i comptant també amb l’acompanyament de l’equip d’Aula Actual. La clau del projecte radica en el fet que els i les alumnes tenen com a referència les persones voluntàries que són joves com ells, amb semblants inquietuds generacionals, i que van compartir també el mateix centre educatiu.

Aquesta iniciativa que neix d’Aula Actual amb el recolzament de la Federació d’AV de Santa Coloma de Gramenet (FAVGram)  comptarà també amb la col·laboració d’algunes universitat per a idear una visió estratègica del projecte.

Com s’ha dit, l’objectiu principal d’aquest espai  serà potenciar les habilitats dels  alumnes i facilitar estratègies per a millorar el seu rendiment escolar  a través de:

  • La millora de l’autoestima i la seguretat personal, i augment de la motivació.
  • Entrenament i millora de les capacitats d’atenció i concentració, memòria, raonament lògic…
  • Reforç de les competències bàsiques i millora de les tècniques i hàbits d’estudi.

Aquest projecte consta de dues fases d’intervenció: una és la formació i seguiment de les persones voluntàries universitàries que faran el suport (monitoratge). I l’altre seran les sessions setmanals durant els curs, d’1 hora i mitja per la tarda.

Totes les col·laboracions tenen caràcter voluntari i compten amb un certificat de voluntariat de la CONFAVC.